מרכז ידע

מרכז ידע

איזו מערכת ניהול הטובה ביותר?  וורדפרס? אולי WIX או DUDA?
ומה זה WebWeCan?
מאת Gil Dor 17 Apr, 2024
איזו מערכת ניהול הטובה ביותר? וורדפרס? אולי WIX או DUDA? ומה זה WebWeCan? קיימות עשרות (מאות) מערכות לניהול אתרים, איזו מהן מתאימה לך? מהן היתרונות או החסרונות?
נגישות אתרים באינטרנט
25 Oct, 2021
הנושא החם שכולם מדברים עליו, מעטים מכירים ויודעים על מה מדובר אפתח בכך שלא מעט בעלי אתרים מתקינים באתרם תוסף נגישות ובטוחים שהאתר שלהם מונגש. חמור מכך, מתכנתים וחברות לבניית אתרים שעושות את הטעות הזו גם כן - מתקינות תוסף נגישות ובטוחים שהאתר נגיש. אז זהו... שלא!
בניית אתר אינטרנט בוורפרס
24 Feb, 2021
בניית אתר אינטרנט בוורדפרס על מה לשים לב? מה לשאול את המתכנת? ומה צפוי בהמשך? והאם זו המערכת הטובה ביותר לקידום (SEO) אורגני? ריכוז שאלות חשובות שצריך לשאול ולדעת, לפני שבונים אתר בוורדפרס - כדי שלא תופתעו בהמשך...
פריצה לוואצאפ - הזהרו ושמרו על הוואצאפ שלכם
מאת Gil Dor 28 Nov, 2020
פריצה לוואצאפ - הזהרו ושמרו על הוואצאפ שלכם
זכויות יוצרים באינטרנט - מה מותר ומה אסור
28 Nov, 2020
זכויות יוצרים באינטרנט מה מותר? מה אסור? ממה להיזהר? המדריך המקוצר שיחסוך לכם הרבה כאב ראש (-: במאמר אתמקד בזכויות יוצרים בעידן האינטרנט - תמונות, איורים, וידאו וקוד תוכנה. ראשית, מהם זכויות יוצרים? זכות יוצרים זו הזכות ששמורה לכל יוצר יצירה על יצירותיו - תמונה, עיצוב, קוד תוכנה, משורר, סופר, אדריכל, צורף ועוד... לכל יצירה קיים יוצר, ולכל יוצר יש את זכות היוצרים ביצירה. קישור לחוק זכויות יוצרים: https://www.nevo.co.il/law_html/law01/999_853.htm מה יקרה לי אם אשתמש בתמונה שהעתקתי מהאינטרנט ללא רשות? בהנחה שבעל זכויות היוצרים בתמונה יזהה את התמונה באתר שלך, ששם השתמשת בה - זכותו המלאה תהיה לקבל פיצוי בגין הפרת זכויות יוצרים. החוק קובע שהפיצוי בגין הפרת זכויות יוצרים יהיה עד 100,000 ש"ח להפרה. אם לדוגמא, העתקת ללא רשות 5 תמונות ועשית בהן שימוש - זכותו של בעל זכות היוצרים, להגיש תביעה עד לסך של חצי מליון ש"ח בגין הפרות אלו. לרוב, לפני הגשת כתב תביעה, תקבל מכתב מעו"ד, ובו דרישה לתשלום פיצוי. לרוב, הסכום יהיה גבוה, ולא צריך להבהל! הסכום הראשוני הוא לצרכי מו"מ, שלאחריו, הסכום הריאלי לפיצוי יהיה נמוך משמעותית. לדוגמא: הפרת זכות יוצרים בתמונה וקיבלת דרישת תשלום פיצוי והתראה לפני נקיטת הליכים ע"ס 40,000 ש"ח. לאחר מו"מ, הסכום יסגר בדר"כ סביבות 5,000 ש"ח. למי שייכות זכויות היוצרים ביצירה? החוק מפרט מצבים ותנאים שונים. ארכז כאן את העיקר והפופולארי: צה"ל / משרד הבטחון / המשטרה - הזמינו צלם לצלם אירוע / כנס / פעילות - זכויות היוצרים שייכות למזמין העבודה (צה"ל) משרד ממשלתי הזמין צלם לעבודת תיעוד - זכויות היוצרים שייכות למדינה. חייל בשירות מצלם עבור הצבא - הז"י שייכות לצבא. צלם הוזמן לצלם כנס מקצועי - זכויות היוצרים שייכות לצלם צלם הוזמן לצלם אירוע חתונה / בר מצווה / אירוע שמחה פרטי - זכויות היוצרים שייכות למזמין האירוע. מתכנת בנה לי אתר אינטרנט - קוד התוכנה וקוד האתר > זכויות היוצרים שייכות למתכנת מצאתי תמונה בגוגל ולא רשום עליה למי היא שייכת. אני יכול להעתיק אותה לאתר שלי? ממש ממש לא. תמונות לא שייכות לגוגל! גוגל מציג תמונות שהוא מלקט ממליוני אתרים בעולם, וממיין אותן לפי שם / תחום / נושא, ע"מ שהגולש ימצא את התוכן שאותו חיפש ביעילות ומהירות רבה יותר. כל תמונה - שייכת למישהו, שייכת לאתר כלשהו, ולרוב, תהיה מוגנת בזכויות יוצרים. לאיזו תקופה זכויות היוצרים יהיו שייכות ליוצר היצירה? זכות היוצרים שייכת ליוצר היצירה למשך חייו, ועד 70 שנה לאחר מותו. ( סעיף 38 לחוק ז"י ) לאחר מכן, ניתן לעשות בה שימוש חופשי. אגב, החוק בארץ דומה לחוק באירופה - 70 שנה לאחר מות היוצר. בארה"ב, החוק קובע 95 שנה לאחר מותו. דוגמא מעניינת לפקיעת זכויות יוצרים על יצירה מוכרת ומאד פוופלארית: המלח פופאי. יוצרת הדמות פופאי היא אלזי סיגר, אשר הלכה לעולמה בשנת 1938, ולכן, מינואר 2009 דמותו של פופאי שוחררה מזכויות יוצרים. (במקרה פופאי, יש סייגים נוספים והגנות נוספות, כמו סימן מסחר שחברה מארה"ב רשמה על שמה... אך זו סוגיה אחרת) האם יש תמונות באינטרנט, שאפשר להעתיק ללא חשש מהפרת זכויות יוצרים? כן. בוודאי. ראשית, יש עשרות ומאות אתרי מאגרי תמונות, שניתן לרכוש תמונות בתשלום ולכל מטרה וצורך. דוגמאות לאתרי מאגרי תמונות בתשלום: https://www.istockphoto.com , https://stock.adobe.com , https://depositphotos.com ועוד וישנם אתרים, שמספקים תמונות לשימוש חופשי, ללא תשלום, לדוגמא: https://www.pexels.com , https://pixabay.com , ועוד מכל אתר שממנו תרצו להעתיק תמונה לשימושכם - בדקו את תנאי האתר, את התקנון והרשאות השימוש. יש אתרים שהתמונות בהן ללא תשלום, אך השימוש מותנה במתן קרדיט. (לדוגמא) יש לשים לב, בחלק מהאתרים מסומן במפורש הסימון: CC0 - כלומר- Common creative 0 - שימוש חופשי בתמונה. (לסימון common creative יש רמות שונות של הרשאות. 0 - חופשי לשימוש) טיפ חשוב: כל תמונה שאתם עושים בה שימוש, תשמרו תיעוד מהיכן התמונה נלקחה, מי נתן אישור, ומהם התנאים לשימוש בתמונה כפי שפורסמו. עשיתי שימוש בתמונה מאתר כלשהו, שבו רשום במפורש שהתמונה חינמית.. ובכל זאת, קיבלתי מכתב מעו"ד על הפרת זכויות יוצרים! כן, זה יכול לקרות. בפרט אם העתקת את התמונה מאתר לא אמין, או כזה שמפר בעצמו זכויות יוצרים. במקרה זה, החוק מגן עליך, ואתה נחשב ל"מפר תמים" - כלומר, עשית הפרה, אך לא יכולת לדעת שאתה מפר זכויות יוצרים, ולכן, אתה מוגן - אך כמובן בתנאי שתסיר מיידית את התמונה / יצירה, ולא תמשיך לעשות בה שימוש ולהפר זכויות יוצרים. ( מפר תמים - סעיף 58 לחוק ז"י ) זכות מוסרית, מהי? ( סעיף 46 לחוק זכויות יוצרים ) בדיוק כפי שהחוק מגדיר היטב: "כי שמו ייקרא על יצירתו בהיקף ובמידה הראויים בנסיבות העניין, וכי לא יוטל פגם ביצירתו ולא ייעשה בה סילוף או שינוי צורה אחר, וכן כי לא תיעשה פעולה פוגענית ביחס לאותה יצירה, והכל אם יש באילו מהם כדי לפגוע בכבודו או בשמו של היוצר". ובמילים פשוטות: השתמשתם בתמונה? ציינו קרדיט ליוצר ולבעל זכות היוצרים. הערה: לא בכל מקום נהוג לתת קרדיט, אך בחלק מהמקומות - ראוי ואף חובה. בדקו את ההרשאות שיש לכם לתמונה, האם יש צורך לתת קרדיט, או שאין צורך. ייעוץ מקצועי משפטי ובכל זאות, נפגעתם בכך שהעתיקו מכם יצירה ללא רשות? קיבלתם מכתב מעו"ד התראה לפני נקיטת הליכים? ודרישה לפיצוי? חשוב מאד לא להתעלם. בדקו על מה מדובר, אספרו חומרים / תיעוד / וכ"ד, ופנו לעו"ד שתחום עיסוקו ומוחיותו קניין רוחני / זכויות יוצרים / דיני אינטרנט. משרדי עורכי דין המתעסקים בתחום זכויות יוצרים ודיני אינטרנט שאני יכול להמליץ מהכרות אישית רבת שנים: עו"ד תומר אפלדורף, עו"ד זכויות יוצרים , טלפון: 03-6910042 עו"ד דניאל זולוטוביצקי, עו"ד קניין רוחני, פטנטי ם, טלפון: 054-7807836
מאת גיל דור 07 Sep, 2020
מהן המידות הנכונות לבאנרים שמשמשים לאתר האינטרנט?
מאת Gil Dor 02 May, 2020
בשאלה הזו אני נתקל שוב ושוב, על איזו מערכת ניהול מומלץ לבנות את האתר? רוב הלקוחות שמגיעים אלינו, אחרי שכבר שוטטו, התייעצו, שמעו, קראו וקיבלו הצעות מחיר מחברות שונות, מגיעים לרוב די מבולבלים, או עם דיעה נחרצת מאד שהמערכת ניהול האתרים של X היא הטובה ביותר! הדיעה ההחלטית הזו, לרוב שגויה, ונובעת מפגישה עם איש מכירות או חברה שבונה אתרים על מערכת X, שכמובן המערכת שהם עובדים איתה הטובה ביותר, וכל השאר - הם ממליצים להתרחק. מקווה שהפוסט לא יהיה ארוך מדי וחופר, אבל חשוב שנעשה סדר, נבין אילו מערכות ניהול קיימות, מהן היתרונות והחסרונות של כל אחת מהן, ובעצם... במה לבחור? עבור הלקוח, מנהל האתר או בעל העסק, הנקודות החשובות בבחירת מערכת ניהול לאתר האינטרנט, הן: המידע והתוכן באתר צריך להיות נגיש לגולש, קל להתמצאות, ברור וקריא. האתר חייב להיות רספונסיבי - מוצג בצורה מושלמת בכל המכשירים (מחשב / טאבלט / סלולארי) האתר צריך להיות ידידותי למנועי החיפוש ועם מערכת שתאפשר קידום אורגני יעיל ואפקטיבי. מערכת ניהול ואחסון מהירים ואיכותיים, ע"מ שזמני הטעינה של האתר יהיו מהירים. חשוב מאד יציבות מערכת הניהול, אחסון האתר בשרתים וסביבה איכותית, אמינה ומהירה. שירות ותמיכה זמינים - לכל שאלה, בעיה, התייעצות - שיהיה עם מי לדבר. קלות תפעול האתר - הכנסת תכנים בקלות ופשטות, ומערכת גמישה בשינויי גרפיקה ועיצוב, ללא צורך בידע טכני או עזרת מתכנת לכל שינוי. תחזוקה שוטפת של המערכת - עדכוני תוכנה / חומרה / תוספים / שדרוגים ועדכונים / התאמות לדפדפנים חדשים ועוד... נקודה מאד חשובה, אולי בין החשובות ביותר - מי הם האנשים או הצוות מאחורי הקלעים בבניית האתר? מי דואג לעיצוב? מה הנסיון והידע שלו (או שלה) במיתוג ויזואלי ושפה גרפית? בממשקי UI ? (ממשק משתמש User Interface) מי המתכנת? עד כמה הוא מקצועי? מה הנסיון שיש לו? עד כמה הוא בקיא ב SEO? (קידום אורגני) ע"מ שהאתר יבנה כבר מראשיתו כידידותי למנועי החיפוש? מיהם כותבי התוכן לאתר? ועוד ועוד... אם ניקח מערכת X הנחשבת לטובה בעולם, וניתן לבן של השכנה ממול, תלמיד באמת חכם ומוצלח במגמת מחשבים לבנות לנו את האתר, נקבל לרוב אתר בינוני. לעומתו, ניקח מערכת ניהול Y, נחשבת למערכת "בסדר", לא מהמערכות המובילות, אך גם לא מהגרועות... בינונית נגדיר אותה. המתכנת שיבנה את האתר עליה, בגלל שידע שצבר, ההכרות עם הכלים השונים, עם אופטימיזציה של הקוד ועוד... נקבל בסופו של דבר אתר "מעולה". לכן, פחות חשוב איזו מערכת נבחר לבנות בה את האתר, אם זו WIX או WORDPRESS או JOOMLA או WEBFLOW או WEEBLY או DUDA.... חשוב יותר מי עומד מאחוריו. מהם ההבדלים בין אתר בקוד פתוח לאתר בקוד סגור ? נחלק את מערכות ניהול האתרים לשני סוגים: מערכות בקוד פתוח ומערכות בקוד סגור. דוגמא למערכות בקוד פתוח: Wordpress, Joomla, Drupal, OpenCMS, GrapesJS, Symfony ועוד... דוגמא למערכות בקוד סגור: Wix, Squarespace, Duda, Site123, Hostgator, GoDaddy, GoogleSites, Weebly, Webflow ועוד... מערכת בקוד פתוח אלו מערכות ניהול חופשיות לשימוש וחינמיות, שמכיוון שהגישה לקוד האתר פתוח וחופשי - אלפי מתכנתים בכל העולם מיצרים תוספים וכלים לאותה מערכת ניהול. לכן, אלו מערכות שניתן לפתח עליהן כלים ותוספים מאד יחודיים עבור לקוחות שצריכים כלים אלו והתאמה של פונקציות שונות באתר לצרכים המאד יחודיים של העסק. היתרונות: גישה מלאה לקוד האתר, ניתן לפתח כלים וממשקים מיוחדים בהתאמה לצרכי הלקוח והעסק, מאות ואלפי תוספים שניתן לרכוש ממפתחים שונים בעולם ועוד.. החסרונות: מורכבות יותר לניהול, שינויי עיצוב ומבנה האתר לרוב ידרשו ידע טכני ו/או שימוש במתכנת, אתרים מאד פגיעים - ניתן לפרוץ אליהם בקלות יחסית, אתרים פחות יציבים, עם לא מעט קריסות ונפילות (שבעיקר נובעות מאחסון אצל ספקים זולים ולא איכותיים, וכתיבת קוד לא מקצועית באתר), כל תקלה באתר ו/או במערכת הניהול / אחסון, ידרשו התערבות מתכנת, ששעות העבודה שלו יקרות, ולעיתים מדובר בלא מעט שעות לתקן תקלות. מצריך עדכונים למערכת ולתוספים השונים באופן עצמאי ובאחריות בעל האתר. עדכונים שנעשים בצורה לא מקצועית עלולים לגרום לקריסת האתר. אבטחת מידע באתרי וורדפרס - לרוב.. בעייתי. מכיוון שמדובר במערכת בקוד פתוח, שמאד קל למצוא מידע ברשת על פרצות ונקודות תורפה במערכת, והעובדה שהאתרים מאוחסנים אצל ספקי אחסון שונים, שכל אחד מהם ברמת אבטחה שונה, נוסף על זה התוספים Plug-ins שמותקנים באתרי הוורדפרס, ומסתבר שהרבה מאד תוספים אלו מהווים דלת אחורית לאתר ומאפשרים להאקרים לפרוץ לאתר לצרכים שונים. מאמר מעניין אפשר לקרוא בדיוק בנושא זה, בקישור: Critical WordPress plugin bug lets hackers take over 1M sites ניתן לסגור ולאבטח אתרי וורדפרס ברמה גבוהה, אך זו עבודה רבה מאד גם בצד האתר והקוד וגם בצד השרת אחסון - יש לקחת בחשבון עלויות גבוהות לפרוייקט מסוג זה. מערכת בקוד סגור אלו מערכות ניהול שפותחו, מתוחזקות, מאוחסנות ומתופעלות ע"י חברת בניית אתרים המספקת את הפלטפורמה עם שירות מלא ומקיף עבור הלקוח. רובן של מערכות אלו מונעות מבעל האתר גישה לקוד האתר, ומאפשרות שימוש בכלים שבממשק הניהול בלבד. הספקים הגדולים של מערכות אלו, נותנים שירות למליוני אתרים במערכת, ולכן המערכות מתוחזקות ברמה טכנית הגבוהה ביותר, מערכות עם אבטחת מידע חזקה מאד, צוות טכני יעיל וזמין, יציבות ושיפורים שוטפים למערכת. היתרונות: מערכות מאד יציבות ואמינות, צוות טכני מקצועי, אבטחת מידע חזקה מאד, אחסון בשרתים מהירים ומאובטחים הרבה יותר, עדכונים מבוצעים אוטומטית ע"י החברה, שדרוגים ועדכונים מבוצעים באופן שוטף, המערכות ניהול קלות יחסית לעדכונים ושינויים בתכן ובעיצוב ללא צורך במתכנת, ועוד... החסרונות: לרוב, לא ניתן לבצע שינויים בקוד האתר או להגיע אליו, אין אפשרות לנייד את האתר מספק לספק. לרוב, לא תהיה אופציה לתוספות ופיתוחים יחודיים עבור הלקוח והמערכת היא AS IS. השוואות בין מערכות ניהול שונות באתרים מובילים בעולם: מספר אתרים מובילים בעולם דירגו ובחנו עשרות מערכות ניהול ובניית אתרים ודירגו את המערכות לפי פרמטרים שונים. האתר G2 - טבלת השוואה: https://www.g2.com/grid_report/documents/website-builder-software-comparison מגזין המחשבים CNET הוותיק: https://www.cnet.com/news/best-website-builder-for-2020-wix-squarespace PC MAGAZINE מדרג: https://www.pcmag.com/picks/the-best-website-builders w3techs פופולריות והתפלגות בעולם: https://w3techs.com/technologies/overview/content_management מהירות תגובה וזמני טעינה אחד הפרמטרים החשובים לאתר אינטרנט הוא זמני טעינה של האתר ומרכיביו השונים. שתי סיבות חשובות: אתר שנטען מהר, יוצג לגולש מהר יותר, ובמיוחד קריטי גלישה בסלולארי כשהקליטה חלשה - אתר עם זמני טעינה איטיים - יוצג בעיכוב, ולרוב, גולשים נוטשים את האתר לאחר מספר שניות שהוא לא נטען ומוצג. חלק מדירוג גוגל לאתרים מבוסס על "חווית הגלישה", שמושפעת בין היתר ממהירות זמני טעינה. אתר איטי - הדירוג האורגני שלו יפגע, לעומת אתר מהיר עם דירוג גבוה, שדירוגו יעלה. הכלי שהשתמשנו בו לבדיקת מהירות זמני טעינה לאתרי מערכות ניהול ואחסון שונות, הוא הכלי של גוגל: Google SpeedTest insight (קישור) תוצאות זמני טעינה: האתר שלנו, !Web We Can - ציון 98 לגרסת המחשב . (אגב, ללא תוסף ההנגשה, הציון הוא 100) וציון 71 לגרסת הסלולארי. אנו בונים את רוב האתרים על מנוע ניהול האתרים של חברת DUDA וחלק קטן יותר מהאתרים על מערכות אחרות - בהתאם לצרכי האתר והלקוח. המערכת ניהול מהירה מאד, מאוחסנת בחוות השרתים של AMAZON ועם שכפול תוכן והאתר למאות שרתים ברחבי העולם - רשת CDN. אפשר לקרוא בהרחבה על השירות ניהול ואחסון האתרים שלנו, לחצו כאן.
מאת Gil Dor 14 Apr, 2020
את השאלה הזו אני שומע לא פעם מלקוחות ומכרים שרוצים לרכוש אל-פסק אבל לא יודעים במה לבחור... באיזה יצרן? דגם? גודל ועוצמה? אנסה לתמצת כדי להיות כמה שיותר ברור וקצר, ואשתמש בכמה שפחות מונחים טכניים שלרוב הגולשים לא מוכרים. ראשית, מה זה אל-פסק? ובשביל מה צריך אותו? אל פסק זה מכשיר חשמלי המורכב מיחידת בקרה אלקטרונית וסוללה נטענת. האל-פסק ממוקם בין המחשב לבין רשת החשמל הביתית, ומטרתו להמשיך ולספק חשמל למחשב בזמן הפסקת חשמל או נפילות מתח רגעיות. האל-פסק ימשיך לספק חשמל למחשב למשך זמן התלוי בגודלו של האל פסק, בתלות לכמות צריכת החשמל של המחשב. לרוב, האל-פסק ימשיך ויספק חשמל למשך 10-15 דקות, זמן מספיק כדי לסגור תוכנות, לשמור קבצים פתוחים ולכבות את המחשב בצורה מסודרת. יש סוגים שונים של תצורות עבודה - בלתי מכוון Offline/standby, או Line Interactive, או מקוון ONLINE ועוד. לא נכנס להבדלים בין כל שיטה. למחשב ביתי / משרדי, אל פסק מסוג Line Interactive יספיק בהחלט. ולשאלה שלשמה נכנסתם לקרוא את הפוסט - איך לבחור אל פסק? ראשית, נתחיל עם החברות - יש מבחר גדול. המלצה שלי - לרכוש מוצר של חברה מוכרת, כזו שאת מוצריה ודגמיה אפשר למצוא בחנויות רבות ועדיפות, לכאלה שגם נמכרים בחו"ל. לא הייתי ממליץ על מערכות אל-פסק ששם המותג שלהם הוא "מותג מדבקה" ומאחוריו עומד יצרן עלום שם.... חברות שאני מכיר מנסיוני האישי ויכול להמליץ עליהן: Aviem, Advice, APC, Eaton, Gomeh, איתן הנדסה, ועוד איך לבחור את הנפח/עוצמה/גודל הנכון? ראשית, נבדוק אילו מכשירים / מוצרים אנחנו נחבר לאל-פסק, ונבדוק מה ההספק של כל מוצר. ההספק נמדד ב WATT. לדוגמא: (ע"פ חישוב ממוצע למספר מערכות שבדקתי) מחשב אישי סטנדרטי, עם כונן קשיח אחד, שמשמש בעיקר לישומי אופיס / משחקים / אינטרנט... ההספק שלו יהיה 220W מחשב גיימר i5, עם כונן SSD ועוד 2 דיסקים נוספים, 16GB זכרון, כרטיס מסך Gforce 1050TI, יח' קירור נוזלית. ההספק שלו יהיה 320W מסך מחשב - מסכי LCD הינם צרכנים קטנים. בממוצע, צריכת מסך מחשב בגודל "24 בזמן עבודה - 50W כונן דיסקים חיצוני המחובר לחשמל, לדוגמא: Western Digital, 4TB, My Book, צורך 18W באופן גורף, על כל מכשיר חשמלי חייב להופיע ציון נתונים והספקים, ובין היתר צריכת החשמל. אגב, במכשירים מסויימים לא מצוין כמה WATT (הספק) המכשיר, אלא רשום הזרם הנצרך ומסומן ב-אמפר (A). כדי להמיר את האמפר (A) ל-וואט (W), נכפיל את ה-A במתח שהמכשיר צורך. אם לדוגמא יש לנו דיסק קשיח חיצוני, ורשום עליו צריכת חשמל של: 12V/1.5A - זה אומר שהוא ניזון ממתח של 12V וזרם של 1.5A. נכפיל את המתח בזרם ונקבל את ההספק W. במקרה זה - 12X1.5 שווה להספק של 18W נכין רשימה של כל המכשירים שיחוברו לאל-פסק. לדוגמא: מחשב גיימרים 320W 2 מסכים "24 100W 2 כוננים חיצוניים 40W סה"כ הצריכה המשותפת של כולם יחד: 460W. מקובל ונהוג להוסיף 20% לצריכה, לצורך מקדם בטחון. לכן, האל פסק שיתאים לנו, יהיה עם הספק מינימום של 550W. הספקי אל פסק: קיימים נפחים והספקים שונים, הם יסומנו ב VA וב-W. דוגמא למספר דגמים: (סימנתי באדום את ההספק) אדוויס ADVICE, דגם AIN850-3, הספק רשום: 1000VA/ 510W אדוויס ADVICE, דגם AIN1000-3, הספק רשום: 1000VA/ 600W EATON דגם Eaton 5E850iUSB, הספק רשום: 850VA/ 480W EATON דגם Eaton 5E1100iUSB, הספק רשום: 1100VA/ 660W טיפ נוסף - בדקו את האחריות. לכמה זמן ניתנת האחריות על המכשיר - לאלקטרוניקה ולסוללות. אתר אינטרנט שדרכו אפשר להעריך את צריכת החשמל/הספק של המחשבים שלכם והציוד הנלווה, ואיזה אל פסק לבחור (מבחינת עוצמה והספק), לחצו כאן: https://outervision.com/power-supply-calculator מקווה שהייתי לעזר (-:
פרצתי למחשב שלך ויש לי תמונות מביכות שלך צופה באתרי פורנו
מאת Gil Dor 10 Apr, 2020
בחודשים האחרונים מאות אלפי ישראלים מקבלים הודעות איום בדואר האלקטרוני, כאשר השולח מספר לכם שפרץ לכם למחשב וצילם אתכם דרך מצלמת המחשב ברגעים מביכים משוטטים באתרי פורנו. האמנם?
מאת Gil Dor 18 Dec, 2019
הרשימה כמובן חלקית, יש מאות כלים. אספתי עבורכם את הבסיס, שממנו אפשר להתחיל וללמוד לא מעט על העסק, הנראות הדיגיטלית, המתחרים, איך גוגל רואה את האתר שלך ועוד... לא אחפור יותר מדי, ניגש לעניינים: סטטיסטיקות מתקדמות (גוגל) Google analytics קישור: https://analytics.google.com לאחר רישום קצר (חשבון הגוגל שלך) מקבלים קוד להטמעה באתר. לאחר הטמעת הקוד, אפשר לאחר מס ימים להתחיל ולראות סטטיסטיקות של כניסות לאתר, התנהגות גולשים ועוד. היתרון - זהו כלי של גוגל, שדרכו גוגל גם לומדת על האתר שלכם. רישום האתר למנוע החיפוש גוגל - Google Search Console כלי זה הוא חובה לרישום אתר חדש בגוגל והטמעת ה SiteMap של האתר במנוע החיפוש. קישור: https://search.google.com/search-console/about בדיקת מהירות טעינת האתר - Google PageSpeed Insights כלי זה בודק את זמן טעינת האתר לגרסת הסלולאר ולגרסת המחשב. בין השאר, מציג הצעות לשיפור. מדוע זה חשוב? דירוג האתר בגוגל מושפע בין היתר מזמן טעינת האתר - חווית המשתמש. קישור: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights בדיקת התאמה לניידים - Mobile Friendly test בדיקה של גוגל האם האתר / עמוד מותאמים לסמארטפונים, כפי שגוגל רואה זאת. קישור: https://search.google.com/test/mobile-friendly בדיקת אופטימיזציה - Google Optimize כשמו כן הוא.. כלי לבדיקות אופטימיזציה לאתר. קישור: https://optimize.google.com/optimize/home/#/accounts גוגל לעסק שלי - google my buisness גם אם אין לכם עדיין אתר אינטרנט, פתיחת דף עסק בגוגל עסקים הוא חובה. לקוחות יראו מיד כשיחפשו אתכם את הפרטים ליצירת קשר, שעות עבודה, תמונות, קישורים ועוד... קישור: https://business.google.com התראות גוגל - Google Alerts כלי זה מאפשר לכם לעקוב בזמן אמת ולקבל התראות כאשר שם מילה או ביטוי מסויים מופיעים באינטרנט. אפשר להגדיר את השם שלכם - תקבלו התראה כשהשם מופיע באתר כלשהו. למוצר, לשירות וכ"ד. כלי יעיל מאד כדי לעקוב אחר קולגות או מוצרים ושירותים שונים ולהתעדכן בזמן אמת. קישור: https://www.google.com/alerts גוגל טרנד - Google Trends מה גולשים מחפשים ברשת? מה קורה עם המתחרים שלנו? חדשות מעניינות ועוד.. לא כלי חובה ולא כזה שהייתי מתמקד בו יותר מדי... שווה הצצה. קישור: https://trends.google.com/trends אופטימיזציה לטקסטים - Content watch (האתר בשפה הרוסית) קישור: https://content-watch.ru איתור תוכן משוכפל - SiteLiner תוכן מקורי ויחודי הוא מתכון לדירוג גבוה יותר של גוגל. תבדקו שהתוכן שלכם באתר, נמצא רק באתר שלכם ולא באתרים נוספים. קישור: http://www.siteliner.com בדיקת קישורים שבורים באתר - Broken link checker סריקת האתר או עמוד למציאת קישורים לא תקינים / חסרים / שבורים. קישור: https://www.seoreviewtools.com/broken-link-checker בדיקת מהירות טעינה של האתר - How fast does your website load? Find out with GTmetrix עוד כלי יעיל לבדיקת זמני טעינה של האתר וקבלת דיווח מפורט. קישור: https://gtmetrix.com/analyze.html בדיקת האתר והתוכן Five second tests מה גולשים רואים, מה הם מחפשים, מה האתר מציג ועוד.. כלי נחמד, לא מצאתי בו משהו מיוחד שלא ידעתי קודם, ובכל זאת, אפשר ללמוד מהתוצאות לא מעט. קישור: https://fivesecondtest.com היכן גולשים מטיילים באתר? HOTJAR כלי שמטמיעים אותו באתר, ולאחר מכן אפשר לראות סטטיסטיקות היכן גולשים טיילו באתר ובעמוד, על מה לחצו, מה קראו, ועוד. הכלי היעיל והמיוחד הזה, עוקב אחרי גלגול המסך ואחרי תנועות העכבר בעמוד, וכך אפשר לאחר מכן ללמוד על התנהגות גולשים באתר. קישור: https://www.hotjar.com כלים שונים להטמעה באתר - ZAPIER דרך האתר הזה, תוכלו להטמיע באתרכם כלים ותוכנות שונות - עשרות ומאות, הכל תחת חשבון אחד. קישור: https://zapier.com/apps הטמעת כלי להודעות אוטומטיות - CHATFUEL בוט. אבל בוט עם יותר אופציות והתממשקות לפלטפורמות שונות. קישור: https://chatfuel.com מכירים כלים נוספים? שלחו לי הודעה דרך טופס צור קשר באתר עם תאור הכלי, אבדוק ואוסיף אותו לעמוד (בהתאם לרלוונטיות שלו)
מאת Gil Dor 26 Jul, 2019
במערכת ניהול האתר, ניתן להשתמש בפונטים בעברית מהסוגים הבאים: ( הדוגמא להלן - גודל 18PX ) ARIEL להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 VARELA ROUND להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 HEEBO להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 ARIMO להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 OPEN SANS HEBREW להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 RUBIK להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 Assistant להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 Amatic SC להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 ALEF להאמית קרהשק סכעיט דז מא, מנכם למטכין נשואי מנורך. קונדימנטום קורוס בליקרה, נונסטי קלובר בריקנה סטום, לפריקך תצטריק לרטי, צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה שיצמה ברורק. קוואזי במר מודוף. אודיפו בלאסטיק מונופץ קליר, בנפת נפקט למסון בלרק. 1234567890 בקרוב, פונטים נוספים (יעודכנו בדף זה)
מאת Gil Dor 16 May, 2019
אתרים רבים מעמידים לרשותנו מאות ואלפי כלים, חלקם בחינם וחלקם בתשלום. כלים שמצאתי כיעילים, וכאלה ששווה להציץ עליהם: Adobe Analytics Amplitude Analytics ChartBeat Facebook Analytics Facebook Audience Insights MixPanel Webtrends כלים למעקב אחר גולשים באתר: Google Analytics בקרוב.. כלי גוגל (רובם ללא תשלום): Google Ads Google Analytics 360 Google Attribution Google BigQuery Google Data Studio Google Firebase Google Merchant Center Google Optimize Google search console Google surveys Google Tag Manager Campaign Manager Display & Video 360 Search Ads 360 Studio Google Marketing Platform home כלים לשדרוג האינסטגרם שלכם: בקרוב...
מאת Gil Dor 06 Apr, 2019
פייסבוק, בדומה לאתרים גדולים אחרים בעולם, מסתירים ו/או מקשים מאד על הגולש, ליצור קשר ישירות עם החברה. אספנו מרחבי האינטרנט, כתובות, טלפונים, מספרי פקס, שמות וקישורים. המידע עזר לך? ומצאת בו תועלת ופתרון? נשמח לשיתוף העמוד "איך יוצרים קשר עם פייסבוק" - בפייסבוק (-: בקרו בעמוד המאמר: איך יוצרים קשר עם גוגל פייסבוק ישראל - פייסבוק רשומה בישראל כחברה פרטית. מספר תאגיד: 514439256, ושמה המדוייק של פייסבוק: פייסבוק ישראל בע"מ כתובת: שדרות רוטשילד 22, תל-אביב. משרדי פייסבוק משתרעים על פני 4 קומות בשטח כולל של 3200 מ"ר. כתובת פייסבוק בישראל, לפי הרישומים במע"מ: רח' אבא הלל 16, רמת גן. (מספר חברה 514439256) טלפון: 03-7441271 (מספר הטלפון, התקבל ממאגר המידע D&B, לרוב לא זמין / מנותק) טלפון: 03-6982300, (טלפון פייסבוק ישראל) פקס: 03-6982301 עדכון חשוב (10.2016) - משרדו של עו"ד גיא אופיר הגיע להסדר פשרה עם פייסבוק, ומעתה פייסבוק מאפשרת לפנות אליה באמצעות הדוא"ל, לכתובת: ISRAELLEGALPROCESS@FB.COM הבשורה היא: "כל הפונים לכתובת הדוא"ל כאמור יקבלו הודעת דואר אלקטרוני חוזרת אוטומטית, המאשרת את ביצוע הפניה לכתובת הדוא"ל. המצאה לכתובת הדוא"ל האמורה תהווה המצאה כדין לפייסבוק-אירלנד". לקריאת המאמר המלא באתרו של עו"ד גיא אופיר לחצו כאן. מנכ"לית פייסבוק ישראל: עדי סופר תאני בפייסבוק ישראל עובדים כ-80-90 עובדים לערך. רשימת העובדים התפרסמה באתר FXP : קישור לרשימה (יכול להיות שהרשימה לא מעודכנת, יש לקחת אותה בערבון מוגבל) כתובת דוא"ל של פייסבוק ישראל: israel@fb.com עמוד צור קשר עם צוות פייסבוק​ מספר הטלפון של פייסבוק ארה"ב: 650-543-4800 (המספר 650 זו הקידומת. נא לצרף את קידומת ארה"ב לפני) כתובת דוא"ל בפייסבוק ארה"ב: (פניות יש לשלוח באנגלית, אחרת לא יטופלו) לבעיות ופניות שונות, ניתן לשלוח דוא"ל לכתובת: appeals@facebook.com לדיווח על שימוש לרעה ודפי פייסבוק מזוייפים/ספאם, ניתן לשלוח דוא"ל ל: abuse@facebook.com למידע כללי - info@facebook.com בעיות התחברות - login@facebook.com חשבונות שנסגרו - disabled@facebook.com פרטיות ואבטחה - privacy@facebook.com תמיכה טכנית - support@facebook.com מרכז HELP DESK - (חדש): helpdesk@fb.com נושאים בתחום הנהח"ש: platformcs@support.facebook.com מחלקת יחסי ציבור PR, בכתובת: press@fb.com פניה ישירות למארק צוקרברג: mark.zuckerberg@fb.com או mzuckerberg@fb.com הדוא"ל של הצוות למשלוח צווים שיפוטיים / חומר משפטי בפייסבוק: records@fb.com (ארה"ב) הדוא"ל של המחלקה המשפטית בפייסבוק: legal@fb.com (ארה"ב)
איך יוצרים קשר עם גוגל
מאת Gil Dor 06 Apr, 2019
גוגל, בדומה לפייסבוק וענקי תוכנה ושירות אחרים, לא מספקים את דרכי יצירת הקשר באופן גלוי ונגיש, לעיתים יש לבצע מספר מניפולציות וחיפושים מעמיקים כדי לחשוף מידע זה. בסופו של דבר, כל המידע על איך ליצור קשר עם גוגל, נמצא ב.... חיפוש בגוגל. מוזמנים לקרוא את המאמר איך יוצרים קשר עם פייסבוק באתר. עמוד צור קשר באתר גוגל - מספק קישורים לדיווחים בנושאים שונים, וכן כתובת לדואר (רגיל) בארה"ב, ולא מספק מספרי טלפון או פקס.... https://www.google.com/intl/iw_il/contact בקשות הסרה משפטיות, כגון בקשה להסרת מידע מגוגל, הפרת זכויות יוצרים, לשון הרע ועוד - אפשר לפנות דרך העמוד "בקשות הסרה משפטיות" https://support.google.com/legal/answer/3110420?visit_id=1-636362152118677598-3137087474&hl=iw&rd=2 הסרת תוכן מגוגל בעמוד זה, הפניה לטפסים מקוונים לדיווחים על תכנים שנדרש מגוגל להסיר. https://support.google.com/legal/troubleshooter/1114905 - עבור מוצרי גוגל הפופולאריים. https://support.google.com/legal/troubleshooter/1114905?rd=2#ts=1115658 - עבור מוצרים נוספים, פחות מוכרים יש לעקוב אחר ההוראות וההנחיות, לעיתים, עוברים מעמוד לעמוד ומטופס לטופס עד שמגיעים לדיווח הסופי. מספרי טלפון גוגל ישראל - לא תמצאו אותם ב 144.... ואני בספק אם באתר גוגל עצמו. אני חיפשתי לא מעט... מספרי הטלפון של גוגל שליקטטתי מאתרים שונים: גוגל העולמית, מנותב למרכזיית שיחות בחו"ל: 074-7466431 מספר טלפון של גוגל ישראל בע"מ - 074-7466436, 074-7466453 (תל אביב) 074-7466245 (חיפה) מספר פקס גוגל ישראל - 03-7617171, 03-7617420 מספר פקס גוגל הנהלה ראשית: 074-7466201 מידע נוסף, בקישור: משרדי גוגל במזרח התיכון שירות לקוחות גוגל ישראל, 24/7, המספר לא נבדק, ככל הנראה מנותב לחו"ל. 1-809-303156 (המידע מהאתר contact phone numbers ) כתובות משרדי גוגל ישראל לגוגל שני מרכזים בארץ, בתל אביב ובחיפה. מרכזים אלו לא עוסקים במנוע החיפוש גוגל, אלא במחקר ופיתוח בעיקר. Goolge Inc - גוגל חיפה מת"מ, בנין מס' 30 ת.ד. 15096 חיפה מיקוד: 31905 גוגל ישראל (תל אביב) יגאל אלון 98 בניין אלקטרה, קומה 29 תל אביב דף הפייסבוק של גוגל תל אביב: https://www.facebook.com/pages/Google-Tel-Aviv/168772183146117 כתובת קודמת: (לא רלוונטי יותר) בניין לוינשטיין מנחם בגין 23 תל אביב מיקוד 66183 דיווח לגוגל על תוצאות פוגעניות: https://support.google.com/legal/contact/lr_legalother?product=websearch&hl=iw דיווח ליוטיוב על סרטים ותוכן פוגעני https://www.youtube.com/yt/policyandsafety/iw/reporting.html Google Inc (בחו"ל) Address: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA Phone: 16503300100 Fax: 16506188571 לרשימת כל משרדי גוגל בעולם: https://www.google.com/intl/iw/about/locations/?region=north-america&office=mountain-view מצאתם מידע חשוב שראוי שיופיע כאן ? השאירו הודעה בטופס יצירת קשר, ונעדכן את העמוד יצירת קשר עם גוגל בהקדם.
DNS והגדרות דומיין
מאת Gil Dor 02 Apr, 2019
כל הפרטים כיצד להגדיר את הדומיין לאתר החדש, מהן רשומות ה DNS הנכונות לאתר, לתיבות הדוא"ל או לשירותים אחרים.
Share by: