התאמת האתר לחוק הגנת הפרטיות

18 באוגוסט 2025

חוק הגנת הפרטיות החדש (תיקון 13) - איך לבצע התאמות במערכת האתר?


  1. על מנת לעמוד בהוראות החוק יש לבצע באתר מספר פעולות / שינויים:

    עמוד "מדיניות פרטיות" - בו עליך לפרט את פרטי העסק, איזה מידע נאסף, איך הוא מוחזק, כיצד לקוח או גולש יכול לבקש הסרה או עדכון ועוד.
    פירוט על כך יש במאמר "
    חוק הגנת הפרטיות החדש" (קישור).

    את העמוד אפשר לכתוב לבד, הוא אינו צריך להיות מנוסח בשפה משפטית, אך מומלץ להוועץ עם עו"ד הבקיא בתחום דיני האינטרנט / חוק הגנת הפרטיות ע"מ לוודא שהתוכן שכתבתם תואם לאופי העסק שלכם, לפעילות שלו ולמידע השמור בו.

    יש להוסיף קישור במקום נגיש ובולט לעמוד "מדיניות פרטיות" - נהוג למקם את הקישור בתחתית האתר (בפוטר) שיהיה נגיש מכל עמודי האתר.

    במידה והחלטתם לכתוב לבד, ניתן לבקש עזרה מכלי AI בניסוח, אך לוודא לאחר מכן שהנוסח תקין ותואם לעסק ולפעילות שלכם.

  2. הוסיפו הערה שתופיע לגולש בתחתית האתר ויידעו אותו על כך שבאתר יש שימוש בקבצי עוגיות - Cookies.  (חלון פופאפ)
    (הסבר על החוק והדרישות - בסוף המאמר, תגלגלו למטה)
    כיצד לבצע את הפעולה בפועל?
    - בתוך ממשק הניהול לחצו על SEO & SETTING
    - לחצו על Privacy Setting
    - בחלון שנפתח, הפעילו את האופציה: Cookie Notification
    - שם, תוכלו לשנות את התוכן שהוכן מראש לכזה המתאים לכם יותר. לדוגמה:
       
    אנחנו משתמשים בקובצי Cookie על מנת להבטיח חוויית שימוש מיטבית באתר. מידע נוסף ניתן למצוא בעמוד 'מדיניות הפרטיות'.
    - אפשר מראש להגדיר בממשק הניהול לבטל את מעקב ה-Cookies.   (סמנו את האופ' הרצויה כאן: Enable cookie tracking on this site)

  3. במידה ויש באתר טפסים לרישום לרשימות תפוצה (כגון טפסים של רב מסר, או שלח מסר, או SMOOVE או אחרים) הוסיפו לטפסים אלו תיבת סימון Check Box שהגולש יהיה חייב לסמן.
    הערה: אלו פעולות שיש לבצע בתוך ממשק מערכת הדיוור שלכם ולא בממשק ניהול האתר.

  4. בטפסי יצירת קשר באתר אין חובה להוסיף תיבת סימון -כל עוד זה טופס פשוט שלקוח משאיר פרטים שיחזרו אליו.

משרד המשפטים פרסם מדריך תחוק הגנת הפרטיות (תיקון מס 13) בקישור: (קובץ PDF)
https://www.gov.il/BlobFolder/reports/guide_tikon13_professional/he/tikun%2013%20_170825.pdf


עמוד "תקנות חוק הגנת הפרטיות" באתר משרד המשפטים:

https://govextra.gov.il/privacy-protection-regulations/privacy-protection-regulations


הרחבה לסעיף 2 - באנר / חלון פופאפ שמיידע את הגולש שיש קוקיז באתר והגולש יכול להסכים או שלא:
ראשית, קישור להסבר לחוק באתר הכנסת:

הגנת הפרטיות: סוגיית ההסכמה לאיסוף ולעיבוד של מידע אישי  (קובץ PDF)

הסבר:
במסמך לא מצוין במפורש כי יש חובה להציב באתר פופאפ שמתריע על קוקיז או לדרוש פעולה אקטיבית של הגולש כאשר הוא מודע לאיסוף קוקיז. עם זאת, המסמך מתייחס לנושא ההסכמה לשימוש בקוקיז בהקשר של רגולציות כמו ה-GDPR וה-CCPA, שמדגישות את הצורך בהסכמה מודעת, חופשית וברורה לשימוש במידע אישי, כולל קוקיז.

לפי ה-GDPR, ההסכמה צריכה להיות "חופשית, ספציפית, מודעת וחד-משמעית", ופעולה פסיבית כמו גלישה באתר אינה נחשבת כהסכמה. כמו כן, ה-CCPA מדגיש כי הסכמה צריכה להיות ברורה ואקטיבית, ולא ניתן להסתמך על פעולות כמו סגירת חלון או השהיית תוכן כהסכמה.

לכן, ברוב המקרים, פופאפ שמודיע על שימוש בקוקיז ודורש מהמשתמש לאשר את השימוש בהם נחשב כדרך מקובלת לעמוד בדרישות הרגולציה.

  • מה זה GDPR - ?
    הרגולציה הכללית להגנה על מידע היא רגולציה של האיחוד האירופי, באמצעות הפרלמנט האירופי, מועצת האיחוד האירופי והנציבות האירופית   (GDPR - General Data Protection Regulation)
  • מה זה CCPA - ?
    CCPA, או "חוק הגנת הפרטיות לצרכן בקליפורניה" (California Consumer Privacy Act), הוא חוק פרטיות נתונים משמעותי שנכנס לתוקף ב-1 בינואר 2020 ומעניק לצרכני קליפורניה זכויות חדשות לגבי המידע האישי שלהם הנאסף ומוחזק על ידי עסקים. בדומה ל-GDPR האירופאי, ה-CCPA מאפשר לצרכנים לגשת, למחוק, לתקן ולהגביל את השימוש במידע האישי שלהם, תוך הגברת השקיפות והאחריות של עסקים בניהול נתונים.




שאלות?
תרגישו חופשי לשאול.
במידת הצורך ארחיב את התוכן במאמר.

גולשים יכולים לנהל את השימוש בקוקיז דרך הגדרות הדפדפן: למחוק אותם, לחסום לחלוטין קוקיז, או לבחור לאי
מאת Gil Dor 18 באוגוסט 2025
גולשים יכולים לנהל את השימוש בקוקיז דרך הגדרות הדפדפן: למחוק אותם, לחסום לחלוטין קוקיז, או לבחור לאילו אתרים לאפשר את השימוש בהם.
החל מאוגוסט 2025, כל עסק בישראל, קטן כגדול, מחויב לעמוד בהוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות. תיקון זה
18 באוגוסט 2025
החל מאוגוסט 2025, כל עסק בישראל, קטן כגדול, מחויב לעמוד בהוראות תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות. תיקון זה, המהווה רפורמה משמעותית בדיני הפרטיות, נועד להתאים את החוק הישראלי לעידן הדיגיטלי ומטיל אחריות כבדה יותר על עסקים האוספים ומעבדים מידע אישי.
מה להכין לפני בניית אתר אינטרנט: צ'קליסט ושאלות הכנה
מאת Gil Dor 29 ביולי 2025
בניית אתר אינטרנט מקצועי דורשת תכנון מקדים והשקעה בחשיבה אסטרטגית. לקוחות שמגיעים מוכנים לתהליך – חוסכים זמן, כסף, והמון כאבי ראש בדרך. להלן מדריך מפורט שמסביר מה צריך להכין ולגבש לפני שמתחילים לעבוד
LLMS.TXT הוא תקן חדשני שנועד להנגיש מידע מהותי מהאתר לכלי בינה מלאכותית ומודלים גדולים של שפה (LLMs)
מאת Gil Dor 20 ביולי 2025
LLMS.TXT הוא תקן חדשני שנועד להנגיש מידע מהותי מהאתר לכלי בינה מלאכותית ומודלים גדולים של שפה (LLMs) – כמו ChatGPT, Gemini, Claude ודומיהם.
קידום אתרים בעידן ה-AI
מאת Gil Dor 20 ביולי 2025
Generative Engine Optimization או בקיצור: GEO - קידום אתרים אורגני במנועי ואתרי ה-AI. AIO - או במילים אחרות: AI Optimization. איך לעשות את זה? מאמר תקציר בנושא
צ'ק ליסט לאתר אינטרנט מוצלח
מאת Gil Dor 31 במרץ 2025
רשימת צ'ק ליסט לאתר אינטרנט מוצלח. אם אתם לקראת בניית אתר או שיש לכם, תקראו את המאמר ותיישמו את ההמלצות.
פינוי מקום בדיסק המחשב
23 במרץ 2025
למי מאיתנו זה לא קרה?
Schema היא מערכת של תגיות HTML מיוחדות, שנועדה לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן שבאתר. התג
2 במרץ 2025
Schema היא מערכת של תגיות HTML מיוחדות, שנועדה לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן שבאתר. התגיות הללו מספקות מידע נוסף על האלמנטים השונים בעמוד, ומאפשרות להציגם בצורה עשירה ומושכת יותר בתוצאות החיפוש
איך מפנים מקום בג'ימייל?
מאת Gil Dor 29 בדצמבר 2024
איך אפשר לפנות שטח אחסון וקבצים מגוגל? האם רק לרכוש בתשלום נפח אחסון זה הפתרון היחיד?
הגדרות ל-GMAIL דומיין / DNS
מאת Gil Dor 10 בדצמבר 2024
איך מגדירים את הדומיין (רשומות DNS) כדי שאפשר יהיה לעבוד עם GMAIL עסקי ממותג?
קרא פוסטים נוספים