מה להכין לפני בניית אתר אינטרנט: צ'קליסט ושאלות הכנה

29 ביולי 2025

מה להכין לפני בניית אתר אינטרנט: צ'קליסט ושאלות הכנה?

בניית אתר מקצועי מתחילה באיסוף מידע, חומרים ומיקוד צרכים. לפניכם מדריך שהכנתי עם שאלות הכוונה ומשימות מדויקות לבדיקת מוכנות.
מענה לשאלות איתן גם לכם, תוך כדי איסוף החומרים - הבנה על התהליך שלפנינו.


הגדרת מטרות האתר

שאלות הכנה:

  • מהי המטרה העיקרית של האתר? (חשיפת שירותים, מכירת מוצרים, בלוג, פורטפוליו…)
  • אילו תוצאות תרצו לראות מהאתר בטווח הקצר והארוך?
  • מה ייחשב "הצלחה" מבחינתכם מבחינת האתר?
  • האם קיימים אתרים לדוגמה שהייתם רוצים להיות דומים להם?


משימות:

  • לרשום מטרה ברורה לאתר.
  • לנסח יעדים מדידים (כמות לידים, מכירות, פניות, וכו').


אפיון קהל יעד

שאלות הכנה:

  • מי הקהל שהכי חשוב לכם שיגיע לאתר? (גיל, מין, אזור, תחום עיסוק, רמה טכנולוגית, צורך/קשיים וכ"ד)
  • אילו צרכים ובעיות יש לקהל הזה, ואיך האתר יסייע?  (אם יש קשיים בכלל)
  • אילו שאלות או חששות עלולים להיות למבקר באתר?


משימות:

  • להגדיר "פרסונה" – דמות של לקוח אידיאלי.  מיהו לקוח הזהב שלכם?
  • לנסח בעיות/צרכים עיקריים של קהל היעד.


נראות, מיתוג ושפה גרפית

שאלות הכנה:

  • האם יש לוגו מוכן ובאיכות גבוהה? 
  • צבעים מועדפים (או צבעים להימנע מהם)?
  • אילו תחושות/ערכים תרצו לשדר (יוקרה, אמינות, חדשנות, חום אישי וכו')?
  • יש לכם חומרי עזר גרפיים (תמונות, אייקונים, איורים)?
  • יש לכם פרסומים קודמים? (ע"מ שנוכל לשמור בעיצוב על אותו קונספט ומיתוג קיים)


משימות:

  • לאסוף את כל חומרי המיתוג (לוגו, צבעים, פונטים).
  • ליצור תיקיית תמונות או אייקונים חוקיים לשימוש.
  • להכין קבצי גרפיקה פתוחים לעריכה (SVG/AI/PNG/PDF).
  • לוגו - קובץ מקור או PNG שקוף.


מבנה ותכולת האתר

שאלות הכנה:

  • אילו עמודים ותפריטים חשובים לכם? (דף בית, אודות, שירותים, בלוג…)
  • אילו פיצ’רים נחוצים (גלריה, טפסים, חנות, אזור לקוחות)?
  • אילו אתרים של מתחרים אהבתם/לא אהבתם, ולמה?


משימות:

  • להכין רשימה של עמודים (כולל שמות ותכולה).
    להכין רשימה עם סדר לוגי - עמודים ראשיים, קטגוריות ואילו עמודים תחת הקטגוריות.
    דוגמה לעמודים:
    דף הבית | אודות | ממליצים | שירותי העסק | תקנון | צור קשר | גלריית תמונות | גלריית וידאו | מאמרים ועוד...
  • לסמן אילו פיצ'רים נדרשים לכל עמוד/אתר.


תוכן האתר

שאלות הכנה:

  • האם יש לכם טקסטים? אילו עמודים דורשים תוכן חדש?
  • האם קיימות תמונות איכותיות מקוריות? סרטונים?
  • אילו מסרים שיווקיים חשוב שיבלטו?


משימות:

  • לכתוב/להכין טיוטות טקסט ראשוני לכל עמוד.
  • ללקט תמונות/סרטונים לפי עמודי האתר.
  • להכין רשימת המלצות או חוות דעת עבור עמוד המלצות.


קישורים ורשתות חברתיות

שאלות הכנה:

  • אילו קישורים חשוב שיופיעו באתר? (פייסבוק, אינסטגרם, וואטסאפ, יוטיוב, גוגל מפות, לינקדאין, טלפון, מייל)
  • יש לכם דפי נחיתה או קישורים חיצוניים לאתרים/מערכות?


משימות:

  • לרכז ברשימה אחת את כלל הקישורים והכתובות.


קידום אורגני (SEO) וביטויי מפתח

שאלות הכנה:

  • האם נעשה מחקר מילות מפתח לעסק?
  • אילו ביטויים תרצו להתקדם בהם בגוגל?
  • מי המתחרים שלכם בזירה האינטרנטית?


משימות:

  • לכתוב רשימת מילים וביטויים עיקריים.
  • לציין לכל עמוד מהם הביטויים הרלוונטיים.
  • לנסח כותרות (Meta Title), תיאורים (Meta Description) ומסרים קצרים לכל עמוד.


ניתוח מתחרים

שאלות הכנה:

  • מי שלושת (או יותר)  המתחרים הגדולים שלכם?
  • אילו דברים אהבתם ולא אהבתם אצלם?
  • איזה ערך מוסף האתר שלכם אמור להביא?


משימות:

  • להכין טבלת השוואה/סיכום בין אתרים.
  • להדגיש בידול אסטרטגי - מה היתרונות שלכם על פני המתחרים?


דרכי יצירת קשר

שאלות הכנה:

  • איך תרצו שהמבקרים יפנו אליכם? (טופס, טלפון, צ’אט, מייל)
  • יש שעות פעילות מסוימות?


משימות:

  • להכין את פרטי יצירת הקשר המדויקים.
    טלפון, וואצאפ, מייל, כתובת...
  • לציין שעות פעילות.
  • להכין קישורים לכל הפרופילים ברשתות החברתיות, לדוגמה:
    לינקדין, פייסבוק, טיקטוק, יוטיוב, אינסטגרם...


כלים ומערכות צד שלישי

  • האם יש מערכות לחיבור (CRM, סליקת אשראי, ניוזלטר, גוגל אנליטיקס)?
  • צריך חיבור למערכות דואר/שיווק/משלוחים?


לסיכום:

הכנה טובה מקצרת תהליכים, משפרת את הנראות הדיגיטלית וחוסכת זמן ועלויות בהמשך.
ככל שתענו מראש על השאלות ותבצעו את המשימות – התוצאה תהיה מדויקת ומרשימה יותר!


אבל אל דאגה, אם החסרתם משהו, אשאל אתכם (-:
וגם, לא חייבים לענות על הכל אם לא יודעים, אך ככל שתענו ותכינו חומרים, התהליך יהיה קל יותר וברור יותר לכל הצדדים.


LLMS.TXT הוא תקן חדשני שנועד להנגיש מידע מהותי מהאתר לכלי בינה מלאכותית ומודלים גדולים של שפה (LLMs)
מאת Gil Dor 20 ביולי 2025
LLMS.TXT הוא תקן חדשני שנועד להנגיש מידע מהותי מהאתר לכלי בינה מלאכותית ומודלים גדולים של שפה (LLMs) – כמו ChatGPT, Gemini, Claude ודומיהם.
קידום אתרים בעידן ה-AI
מאת Gil Dor 20 ביולי 2025
Generative Engine Optimization או בקיצור: GEO - קידום אתרים אורגני במנועי ואתרי ה-AI. AIO - או במילים אחרות: AI Optimization. איך לעשות את זה? מאמר תקציר בנושא
צ'ק ליסט לאתר אינטרנט מוצלח
מאת Gil Dor 31 במרץ 2025
רשימת צ'ק ליסט לאתר אינטרנט מוצלח. אם אתם לקראת בניית אתר או שיש לכם, תקראו את המאמר ותיישמו את ההמלצות.
פינוי מקום בדיסק המחשב
23 במרץ 2025
למי מאיתנו זה לא קרה?
Schema היא מערכת של תגיות HTML מיוחדות, שנועדה לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן שבאתר. התג
2 במרץ 2025
Schema היא מערכת של תגיות HTML מיוחדות, שנועדה לעזור למנועי חיפוש להבין טוב יותר את התוכן שבאתר. התגיות הללו מספקות מידע נוסף על האלמנטים השונים בעמוד, ומאפשרות להציגם בצורה עשירה ומושכת יותר בתוצאות החיפוש
איך מפנים מקום בג'ימייל?
מאת Gil Dor 29 בדצמבר 2024
איך אפשר לפנות שטח אחסון וקבצים מגוגל? האם רק לרכוש בתשלום נפח אחסון זה הפתרון היחיד?
הגדרות ל-GMAIL דומיין / DNS
מאת Gil Dor 10 בדצמבר 2024
איך מגדירים את הדומיין (רשומות DNS) כדי שאפשר יהיה לעבוד עם GMAIL עסקי ממותג?
יש לכם אתר ואתם רוצים להנגיש אותו?  אלו האלמנטים והנקודות החשובות שצריך לעשות כדי שהאתר יהיה נגיש.
מאת Gil Dor 6 בדצמבר 2024
יש לכם אתר ואתם רוצים להנגיש אותו? אלו האלמנטים והנקודות החשובות שצריך לעשות כדי שהאתר יהיה נגיש.
איזו מערכת ניהול הטובה ביותר?  וורדפרס? אולי WIX או DUDA?
ומה זה WebWeCan?
מאת Gil Dor 17 באפריל 2024
איזו מערכת ניהול הטובה ביותר? וורדפרס? אולי WIX או DUDA? ומה זה WebWeCan? קיימות עשרות (מאות) מערכות לניהול אתרים, איזו מהן מתאימה לך? מהן היתרונות או החסרונות?
דגשים לבעלי אתרי וורדפרס
מאת Gil Dor 1 בינואר 2024
אתר וורדפרס - על מה לשים לב? מהן החולשות?ממה להזהר? מהם הדגשים?
קרא פוסטים נוספים