LYNC&CO C01 ביקורת וחוות דעת

כפי שעשיתי לרכבים שונים שאני מתנסה בהם, הפעם על LYNC&CO דגם O1 או 01...

כשהגענו להולנד (יולי 2024) הזמנו בחברת ההשכרה במקור ניסן קשקאי.
הבחירה בניסן היתה כיוון שהוא מאפשר 2 מזוודות גדולות בצא במטען (כך לפי הסימון בחברת ההשכרה) אך בפועל, רק מזוודה אחת גדולה ואחת קטנה יכולות להכנס לשם... בלית ברירה, החלפנו רכב וקיבלנו את ה Lync&co - שבדיעבד, רכב מפנק בהרבה מבקשקאי וכמובן מרווח יותר.


רקע כללי:
רכב מרווח, גבוה (ג'יפון / SUV), היברידי / פלאג-אין, חסכוני בדלק ונעים לנהיגה. הרכב מפנק בפייצ'רים רבים וכבר נרחיב עליהם.
נסענו 3 מבוגרים ונער אחד, שבועיים, בהם גמענו כמעט 2,000 ק"מ.

הרכב שקיבלנו היה רכב חדש יחסית (להערכתי לא יותר מחודשיים-שלשה על הכביש) עם ק"מ נמוך.  לפעמים לצורך ביקורת אעדיף רכב שכבר נסע לא מעט כדי לראות ולהבין איך הוא ישמור על האיכות והנוחות לאורך זמן.
 

רכב מפנק
ברכב מסך קדמי לנהג (לוח מכוונים) ומסך מולטימדיה גדול מרכזי.
המסכים מאד ברורים והתארה שלהם והניגודיות טובה והם נראים טוב בכל תנאי התאורה.
לוקח מעט זמן להבין איך להגיע לפונקציות השונות ולאפשרויות הכוונונים השונים, אבל בסוף, הצלחנו.
מערכת הקול ברכב טובה והסאונד באיכות טובה ונשמע טוב בכל הרכב.
יש ברכב Android Auto וגם Apple Car play שעובדים בסדר. לא מושלם, יש ניתוקים פה ושם, אבל באופן כללי בסדר.
יש לסביבת הנהג (לוח המכוונים) 4-5 תצורות עיצוב שונות - ממש מגניב!
המושבים נוחים גם בנסיעות ארוכות, גם מקדימה וגם מאחור. מושב הנהג מתכוונן חשמלי.
דלת תא המטען נפתח חשמלי ותא המטגן גדול ומרווח. שתי מזוודות גדולות נכנסות בשכיבה זו לצד זו.
מתחת לרצפת תא המטען יש מקום לכבלי טעינה וציוד נוסף אך אין גלגל רזרבי ומגבה.
מתחת לתא המטען ממוקם המצבר של הרכב (12V)
יש גג פנורמי לכל שטח הגג ועם סגירה ופתיחה של מגן השמש + אפשרות לפתוח מעט שיכנס אויר מבחוץ.
במערכת המולטימדיה יש תוכנת ניווט מובנית. כאשר מנווטים איתה, היא משקפת את המסלול על צג הנהג כך שאין צורך להביט לצד ולמערכת הראשית כדי לראות את המסלול.
יש אורות אווירה ברכב שאפשר לקבוע כל גוון שרוצים.
יש 3 מצבי נהיגה וחסכון באנרגיה - מנוע בעירה בלבד, נסיעה היברידית או נסיעה על חשמל בלבד.
בנסיעה על מנוע בעירה אפשר לבחור באופ' של טעינת הסוללה, אך לקחת בחשבון שזה שואב לא מעט אנרגיה ודלק.
המזגן טוב וגם פתחי המיזוג מאוחר סבירים.
השלט רחוק מעט מגושם, ניתן לפתוח את הרכב ולנעול וכן לפתוח את דלת תא המטען (מתרומם חשמלי).
יש שקעי USB / Typce-C לטעינת סמארטפונים - בשפע. גם מקדימה וגם לנוסעים מאחור.
יש מגב אחורי (לחלון אחורי) שעובד מצויין כולל הזרקת מים.
המצלמות ההיקפיות של הרכב עם חדות ונראות טובה, אך יש עיוות בתמונה וקנה המידה לא מדוייק. עלול לגרום לפגיעה ברכב בנסיעה לאחור ו/או בניווט לתוך חניה - מסקנה: לא לסמוך על המצלמות, תסמכו על המראות ועל עצמכם.
בעת איתות ופניה במהירות נמוכה מסך המולטימדיה מציג את הרכב ואת הסובב אותו בהדמיה ממצלמות היקפיות.


מה לא אהבנו? או מה דרוש שדרוג:
תאי אחסון לא גדולים וחבל

אין גלגל רזרבי (וזה נהוג כך היום, אבל רכב להשכרה - זה ממש בעייתי)
נסיעה לא שקטה, הרכב לא מבודד בצורה טובה את רעשי הכביש.
בהאטה/בלימה איטית או/ו בפניות, יש רעש קל מהגלגלים הקדמיים.
השלט רחוק פועל רק בקרבת הרכב. בחניונים גדולים איתור הרכב לא יעיל במיוחד.
הגג הפנורמי לא מוחשך בדומה לרכבים אחרים, השמש מחממת מעט יותר ממה שצריך בזמן נסיעה.
הזינוק מ-0 לא נעים וקופצני.

 

לסיכום:
אהבנו את הרכב, הוא מפנק, מאד נוח לנהיגה, תא מטען גדול והרבה פיצ'רים וטכנולוגיה.
הרכב חסכוני מבחינת תצרוכת דלק, במצב היברידי נסענו עליו 680 ק"מ למיכל מלא.
המראה שלו יוקרתי וכל ס"מ בפנים הרכב מעוצב ומתוכנן באופן מדוייק.
איכות החומרים טובה מאד.
לצד זה, הרגשה לא נעימה בזינוק (הרגשת קפיציות)  ורעש מוזר בסיבובים ובבלימה.
 
להשכרה לטווח קצר - רכב מעולה ומומלץ מאד.
לרכישה לטווח ארוך - לכאן או לכאן. אני אישית חושב שהייתי מוותר ומחפש רכב אחר שנותן תחושת נסיעה רכה יותר.